Bijzondere foto’s omdat we 5 jaar bestaan

De Stichting Zwerfjongeren Apeldoorn bestaat vijf jaar. Om daar bij stil te staan werd een foto-expositie ingericht in kringloopwinkel Foenix op de Zwitsal. Er zijn bijzondere beelden te zien die de Apeldoornse fotograaf Roelof Rump maakte voor het boek Buitenspel en van de radar verdwenen. Donderdag 10 december openden wethouder Maarten van Vierssen en onze voorzitter Marco Betman de tentoonstelling. Helaas gooide de lockdown ook voor deze expo roet in het eten. We waarderen echter de mogelijkheid die we kregen om onze doelgroep onder de aandacht te brengen!

,,Het is een mooie tentoonstelling van ogenschijnlijk normale jongeren. Maar helaas is het leven van deze jongeren vaak niet normaal. Ze zwerven van bank naar bank en slapen soms zelfs op straat. En dat alles is prachtig in kaart gebracht door Roelof Rump, de bekende Apeldoornse fotograaf die helaas in 2019 plotseling is overleden”, aldus wethouder Van Vierssen bij de opening van de tentoonstelling.